Inspiration: Kalligrafi!

Hittade nyss den här fina lilla videon som jag tänkte att jag skulle dela med er. Jag älskar att skriva fint, men känner mig alltid lite hämmad när jag får en riktig bläckpenna i handen. Hur ska man hålla? Hur ska man vinkla? Hur ska man tänka med linjerna? Det känns så allvarligt plötsligt, som att man inte får göra fel bara för att det är en riktig penna och riktigt bläck. Den här lilla instruktionsfilmen tar udden av (he!) allt sånt – handfasta och prestigelösa tips från Carter Sams, som annars verkar köra mest smink-tutorials. Man tackar!

 

Nu är det bara att öva, öva, öva…

Det här inlägget postades i DIY, Papper och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

