Hejdå trista komplex!

I hela mitt liv har jag haft komplex för hur dålig jag är på att rita. Alltså, antagligen är jag ungefär lika medelmåttig som vem som helst, men jämfört med de flesta i min familj är jag riktigt usel, speciellt på att rita och måla verklighetstroget. När mina syskon tecknade porträttlika bilder av människor blev mina gubbar som endimensionella seriefigurer. Sedan har jag liksom inte utvecklats så mycket mer. Det är ett så trist och begränsande komplex att dras med, speciellt som jag verkligen gillar att plocka fram mina fina akvarellfärger. Det är ju kul att måla, och dessutom ganska så avkopplande om man bara lyckas mota bort känslan av att resultatet måste bli bra.

akvarell

Komplex över huvud taget är ju bara trams egentligen. Livet är så kort, orka hålla på att jämföra sig med andra liksom! Man måste inte vara bra på allt man tar sig för.

Vi köpte ett så fint tryck av Gustav Klimt i New York, men när jag skulle köpa en ram till så blandade jag ihop siffrorna på måtten (siffror är inte heller min styrka) så plötsligt hade vi en tom ram hemma och dessutom en väldigt tom vägg i sovrummet. Så tom att man blev lite ledsen nästan. Så tillfälligt (tillfälligt!) sitter nu där en målning av yours truly! Varför inte, tänkte jag, och gjorde några geometriska figurer. Det tog ungefär tio minuter. Inte någon höjdarkvalitutt på den målningen som ni ser, men bättre än tomt på väggen, och dessutom en bra övning i att vinka farväl till komplexen.

tavla

Det här inlägget postades i DIY, Hemma hos och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hejdå trista komplex!

  1. gunnarsb skriver:

    Fint! Stiligt! Bort komplex!

Kommentera

