Colorful Scandinavia

Var gång jag stöter på någon som utmanar den globalt rådande inredningsmyten om Skandinavien (vitbetsade golv, fladdrande linnegardiner och obehandlade trädetaljer) blir jag så uppmuntrad! Jenny Ljungberg, som driver hotellet c/o the Maidstone i East Hampton, verkar göra ett bra jobb på den fronten. Hotellet har 19 rum och vart och ett är  inrett på temat av någon berömd skandinav. Om jag skulle välja ett rum att checka in i undrar jag om jag inte skulle ta Carl von Linné-stugan ändå! Eller varför inte – speciellt om man reste med ett barn – HC Andersen-rummetmaidstone-intro

Alla foton: Lonny.com

Vilket rum man än tittar in i så blir i alla fall den gängse internationella uppfattningen om ”scandi style” utmanad – och inte minst i New York känns det som att detta behövs.

maidstone2 maidstone1

I mitt favoritmagasin Lonny finns just nu ett reportage om hotellet med massor av bilder. Hoppa in hit och kolla!

Det här inlägget postades i Trendspaning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

