Tin cans

burkar2burkar1
Jag ropade nyligen hem den här fina trälådan med gamla burkar på en bondauktion i Östergötland. Den kostade en spottstyver. Nu pryder den sin plats på köksbänken på landet, och känns liksom som ett alldeles naturligt inslag i ett gammalt trähus!

Den som känner mig vet att jag lätt blir lite budgalen på auktioner: Om jag ser någonting som håller på att gå under klubban alldeles för billigt har jag svårt att hålla mig borta, alldeles oavsett om det är någonting vi behöver eller vill ha. Så kom det sig till exempel att jag i tonåren ropade hem en rulle med 60 meter senapsgul markisväv för 20 spänn. Men det är en annan historia. Åter till burkarna. Visst är de fina?!

burkar3 burkar5Skobesparingsmedel låter trevligare än impregnering tycker jag, men jag antar att det är ungefär samma sak. På köpet fick jag också ett fint gammalt tandborstglas utan en enda nagg med gammal Stomatol-logga. Det ska jag diska ur och använda till sitt rätta syfte.

Det här inlägget postades i Hemma hos, nyinköpyt och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tin cans

  1. Sofia skriver:

    Fina! Kul med anekdoten om markisduken…

Kommentera

