Wedding!

Min goda, roliga, kloka och vackra vän Helena gifte sig i mitten av september med sin Jesper. Det var en sagolik dag i Vadstena – sommarens sista suck för i år. Jag fick den stora äran att göra pappersprodukterna till bröllopet, så här såg det ut:

wedding-2

Till vigselprogrammet tryckte jag små bruna papperspåsar på pressen hemma. Det blev snyggt med vitt tryck tycker jag! Originalet till vigselprogrammets framsida skrev jag för hand och gjorde två små kronor på toppen. Förutom själva programmet lade vi också en liten tygpåse med ris, en mintgodis och en näsduk i varje påse. Som ett litet vigselkit!

vadstena-wedding

Till själva festen gjorde jag häftets framsida i samma stil som vigselprogrammet. Placeringskorten är superenkla; jag knöt en rosett av svartvit varp runt varje och skrev bara namnen med svart penna.

reunion

Får tacka Esset som kom ihåg att fotografera – bröllopsfesten var som en liten minireunion från gymnasiet och det var så himla kul att jag glömde bort tid och rum! TACK Helena och Jesper för en underbar dag!

Det här inlägget postades i DIY, Letterpress och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

