Tutti frutti popsicle manicure!

ImageMidsommardagen och vi gör inte många knop här hemma. Simon kom hem från jobbet 07:45 i morse och jag har liksom svepts med i hans vilodag – ganska skönt! Lite svalt och mulet ute, det tackar vi för, och vi har kollat på två fina dokumentärer som jag verkligen kan rekommendera.

I övrigt har mitt dagsdåd (Ellen Keys braiga uttryck) bestått av att förverkliga en manikyridé som jag haft i huvudet länge: tvåfärgat! Visst blev det riktigt bra? Superenkelt, så här gör man:

  1. Välj två fina färger som förstärker varandra. Jag ville åt en läskande isglasskänsla, men det kan säkert vara fint med andra färger också, bara den ena nyansen är ljus och den andra lite mörkare.
  2. Forma och grunda som vanligt med fil och underlack.
  3. Måla hela naglarna med den ljusa nyansen. (Jag behövde två varv för att det skulle täcka bra). Låt torka ordentligt.
  4. Måla – med stadig hand – det mörkare lacket över övre halvan av nageln. Jag märkte att det går lättare att få kanten jämn om man målar snett över nagelns välvning.
  5. På med överlack och blås/torka längre än vanligt! Tålamod är i detta fall nyckeln till framgång.

Image

Efter noga övervägande valde jag de två Mavala-lacken Freshy och Hong Kong för att de kontrasterar varann så snyggt.

Lycka till!

Det här inlägget postades i DIY och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Tutti frutti popsicle manicure!

  1. Mirjam skriver:

    Oj vad fint! Det här blir jag sugen på att prova. Supersnyggt!

Kommentera

