Världens snabbaste månad – Instagram recap

insta-maj

Den här fina och grönskande framtids(dåtids-?)maskinen stod och pustade på Mont des Arts i Bryssel. Både Simon och jag blev stormförtjusta i den!

Ljuvliga maj! Hänryckningens tid! Syrendoft och kastanjeblom! Varför gick det så fort över?! Maj 2013 var utan tvekan den snabbaste månaden i mitt liv. Nu är det juni (JUNI!) och jag undrar lite vad som hände.

Tur att bilddagboken Instagram finns så att en i alla fall kan se vad som egentligen försiggick under det där korta svischet som visade sig vara en hel månad. maj-insta-2

Längst upp till vänster ett fint omslagspapper från belgiska UD, sedan några skyltar som jag tryckte till en härlig bröllopsfest på Ekerö. En vacker och öde butiksfront i Bryssel (tänk att få öppna ett litet tryckeri där..!), och slutligen ett gott exempel på inspirerande skyltning från Hermèsbutiken på Zaventem. Blev stående och betraktade den välgjorda papperskonsten så länge att jag höll på att missa planet. En bra pappersmånad var det!

maj-insta-3

Och så köpte jag en drömmig klänning till ett augustibröllop som jag längtar till, och såg en väldigt fin fiskebåt i en hamn i Normandie. Med tilt shift-effekten påminner den mig ännu mer om de små miniatyrfiskebåtar i trä som var inne som prydnad till sommarstället för kanske 15 år sedan, minns ni? Man kunde ha en hel rad på fönsterkarmen och de hade ofta grällt färgade plastpärlor som lanternor i mastens topp.

Det här inlägget postades i Darlings, Kort, Letterpress, Loppisfynd, nyinköpyt, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

