Great work by Dave Foster

Nu var det länge sedan jag skrev om fina pappersprodukter! Faktum är att jag inte har blivit så superinspirerad av det jag har sprungit på på senaste tiden. Nu när jag trycker för egen maskin (bokstavligen) och letar efter intryck lite mer strukturerat än tidigare, har jag blivit alltmer medveten om hur långtråkigt likriktat stor del av utbudet faktiskt är. Det finns verkligen utrymme för lite nytänkande. Desto mer peppande därför att hitta de här fina korten av Dave Foster. Jag tycker verkligen han har hittat ett uttryck som känns nytt och inspirerande. Inga gamla hjulspår varken när det gäller själva typografin eller färgerna, så befriande! Morgonluft!dave
Se hemskt gärna den här lilla videon också. Dave verkar vara en så lugn och varm människa. Jag älskar hur han resonerar om hur tveksam han först kände sig till att jobba med citat som nästan kändes besvärande framfusiga. AAAAAAMEN, BROTHER!, säger jag bara (med sydstatsdialekt). Ibland undrar jag verkligen hur vissa formgivare/företag tänker när de väljer budskap till sina kort. Vid vilka tillfällen skall man skicka alla knasiga och dryga citat till folk egentligen? Inte skickar man väl kort för att göra sig ovänner?

Oh, well, nu njuter vi av dessa godbitar, och av faktumet att det är – lördagskväll! Hurra!

Det här inlägget postades i Kort, Letterpress och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Great work by Dave Foster

  1. Mirjam skriver:

    JÄTTEFINT! Tack för den videon. Och de fina budskapen!🙂

Kommentera

