NYC Fave: Casey Rubber Stamps

caseys1Nu vill jag tipsa om en riktig New York-favorit: Casey Rubber Stamps! Den ligger i våra gamla kvarter i East Village, på 11e gatan mellan 1a och 2a avenyn, och jag måste gå dit varje gång jag är i stan. caseys2final

Casey har tusentals stämplar, med motiv som man bara kan drömma om. Jag har till exempel köpt en med en stor potatis på, och en med ett löstandsgarnityr, som jag gav till min pappa i julklapp. Han blev jätteglad, och vem skulle inte ha blivit det!

I förra veckan när vi var där köpte jag flera stämplar, bland annat en twistdansande sjömansflicka och ett kärleksbrev med hjärta på. Men bäst av allt är nog Casey själv. Han sitter längst bar i sin lilla stökiga butik – den är egentligen bara ett rum – och pratar walesiska och hostar som om han hade tuberkelen. Det dröjde många år innan han skaffade en hemsida, men nu finns den och jag älskar hans egen beskrivning av sina stämplar;

”All our stamps are made from Real Red Rubber,
(NOT the horrible plastic material which I hate)” 

Ja, ni hör ju. Mitt tips är helt enkelt att gå dit. Du kommer inte att ångra det!

Det här inlägget postades i Darlings, nyinköpyt, Resor, Till kontoret och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till NYC Fave: Casey Rubber Stamps

  1. Mirjam Blidö skriver:

    Vilken bra rapportering från ett härligt besök. Tack för att jag fick följa med.

Kommentera

