Modern Needlework

needleworkKorsstygnstavlor härifrån.

Nu är det jullov! Jag är i ett snövitt Stockholm och njuter i fulla drag. Snön ligger djup och mina jodphurs tog slut efter ett dygn i den här stan, så jag fick lov att gå och köpa dessa rejäla pjäxor igår. Nu håller jag mig varm och torr om fötterna tills det nya året kommer flygande and beyond.

Älskar att vara här. Idag har jag passat tre brorsöner i några timmar, spelat innebandy, bakat sockerkaka, byggt med lego och övat in ett – förvisso ca. 20 sekunder långt, men ändå – litet julspel att visa upp på julafton.

Idag har jag även årets andra julgran klätts, vår egen i Bryssel kunde vi nämligen inte hålla oss en minut längre än till första advent med att ta in och klä. Lite oortodoxt, jag vet, men man måste ju hinna njuta lite av den också! Julen är så kort ändå.

Det här inlägget postades i Darlings, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

