All White

Det är så snyggt med enhetliga samlingar tycker jag! Såg en SJUKT snygg turkos vassamling i en antikaffär i Bryssel förra helgen, men vågade inte fota. Själv spelar jag det lite säkrare – och kanske mesigare – kortet: Vitt. Såhär ser det ut i mitt vardagsrumsfönster.

Det finns gott om vita porslinssaker att få tag på, inte minst i Skandinavien. Som ni ser är det mesta från loppisar, antingen belgiska eller svenska. Risken med en så vanlig färg som matt vitt (allt utom handen är matt i lystern) är förstås att man köper lite för många saker. Jag har verkligen försökt lägga band på mig och väger varje sak noga innan jag slår till. Hur mycket tycker jag om den egentligen? Hur passar den ihop med de andra sakerna?

 

Mina favoriter hittills är den höga vasen med bubbelmönster till höger, inhandlad på Oxfam här i Bryssel, och förstås den fina ramen av Jonathan Adler som var en betydelsefull present.

Det här inlägget postades i Darlings, Hemma hos, Loppisfynd och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

