Print shop visit

I fredags var mina kollegor och jag på Tryckerimuseum i Gränna. Givetvis var jag helt orimligt uppspelt inför detta, och besöket gjorde mig INTE besviken! Muséet är också ett riktigt tryckeri med alla fina maskiner du kan tänka dig (bland annat en Linotype som jag fick prova!!). Här är några bilder från besöket.

Vi fick prova massor av tekniker, och sätta våra egna namn för att trycka på ett ark.


Allt var så jättefint ordnat av innehavaren Olle, som var världens bästa guide och trycklärare – tack så mycket för att vi fick komma! Det kommer jag att leva på länge.

Det här inlägget postades i Darlings, Letterpress, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Print shop visit

  1. Mirjam B skriver:

    LÄGG AV vad fint och roligt!!!

Kommentera

