Mera Stockholm

När jag var i Stockholm insåg jag – på nytt – att alla mina kompisar har så himla härliga hem! Som levande inredningstidningar var man än kommer nästan! Min kära vän Helli och hennes kille Jesper har precis flyttat till en ny lägenhet, och jag SMALL AV när jag klev över tröskeln. Här ska ni få se varför:

Till att börja med: Köket är som en dröm. Jag fick härliga Köpenhamnsvibbar av det fina kaklet som täcker alla fyra väggar, med tavellisten där ovanför blir det liksom industriellt och ombonat på samma gång, eller hur? Och ja, utbuktningen där under Hellis blus beror inte på för många köttbullar, utan på att hon alldeles strax ska få en liten bebis! Iiiiiihhhh! Lyllo dig bebis, som ska få bo i den här lägenheten!

Sedan: Vardagsrummet. HULLO? Hellis stil är så fin tycker jag, så formsäker och med grym känsla för mönstermix! Howard-soffan är ju rent objektivt sett världens finaste soffmodell, och kakelugnen i hörnet skadar ju ICKE helhetsintrycket. Och ja, här skulle nog Helli vilja att jag påpekade att de vid mitt besök var precis nyinflyttade, därav lite lådor och jox här och där.

Sen, precis när man knappt tror att man kan orka mer ljuvlighet, låt mig presentera: Sovrummet!

Här finns YTTERLIGARE en kakelugn, med fint snirkligt mönster, dessutom perfekt minty väggar och två asfina fönster. Här kommer den lilla familjen att trivas som tre små fiskar, det fattar ju vilken nöt som helst! Och jag kommer att få hälsa på, hurraaaa!

Det här inlägget postades i Hemma hos och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

