Renovering

Mina kompisar Sophie och Magnus har just köpt det här vackra huset. Vilka lyllos! Tre ljuvliga våningar, en liten skrivarlya längst upp under nocken, och en lagom stor trädgård på baksidan. Just nu pågår renoveringen för fulla muggar. Jag var där och tjuvkikade häromkvällen och blev helt överväldigad. Hela huset har SÅN potential, kommer bli hur fint som helst! Tyvärr hade jag inte med kameran men knäppte några bilder med mobilen.

De som ägt huset innan hade en tydlig förkärlek för blommiga tapeter. Olika färgglada blomstertryck täckte allt – väggar, tak (!) och vackra spegeldörrar. I trappan upp satt även en grov, brun heltäckningsmatta på hela väggen. Praktiskt! De senaste veckorna har alltså gått åt till att riva, slita och kämpa med att få ned tapeter och frilägga väggarna för ny ytbehandling. Snart vänder det, och Magnus och Sophie kan börja med det roliga; sin egen färgsättning och inredning. Oooooooo så KUL att gå loss på ett helt hus, jag DÖR!

Det här inlägget postades i Hemma hos och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Renovering

  1. Mirjam B skriver:

    Haha, jag trodde först att de var helt ambitiösa och hade låtit trycka upp stort vitt papper för fönstret och annonserat att de snart skulle bo i huset. Sen fattade jag att det var dina ord. Kul. Och fint! Wow, vilket hus. I Bryssel? Eller var? /Mirjam som är i kommenterartagen

  2. Ping: Tvåspråkig blogg – Blog bilingue « ruedalbanie15

Kommentera

