Plantin Moretus

Det är tisdag kväll och jag håller fortfarande på att återhämta mig från lördagen, som spenderades på Plantin Moretus-muséet i Antwerpen. Det var helt fantastiskt och är nu utan tvekan ett av mina absolut bästa museum, alla kategorier. Jag skall samla mig lite och göra en ordentlig bloggpost om det, men till att börja med kommer den här tryckta bilden av själva tryckeriet i full blom. Ett slags självporträtt, kan man säga.

Tänk ändå om man hade fått jobba där! Jag hade varit glad även om jag bara fick gå omkring med en låda på huvudet hela dagarna, som han allra längst bak i bild.

Det här inlägget postades i Darlings och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

