Price tag place cards

Vi dokumenterade inte vårt bröllop så väl, det finns inga ordentliga bilder, ingen film, inga fysiska souvenirer över huvud taget (men förstås massor av fina minnen ändå!). Därför blev jag lite överraskad när jag hittade den här prototypen till placeringskort i en låda hemma – vad fina de var! Kul! Och plötsligt mindes jag hur jag tänkte när jag gjorde dem, att jag ville ha känslan av en avklippt prislapp som låg och balanserade uppe på varje glas. Såhär gjorde jag:

1. Köpte prislappar och gula små luddiga pompoms på Schleiper i Bryssel (favoritaffär!), och klippte bort de tradiga originaltrådarna från prislapparna

2. Köpte tvinnat band (som jag tror kanske egentligen är till för att pimpa klädda möbler, typ kanta en Emma-fåtölj?) på Mattsons band i Stockholm (också favoritaffär!)

3. Fäste en pompom lite vart som helst på varje kort med en limpistol. Resten fattar ni.

 

Det här inlägget postades i Darlings, DIY, Kort och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

