Business cards

Ok, så min vän Jonas bad mig leta upp några fina visitkort till honom. På en stor arbetsplats som vår är de massproducerade lågkvalitetskorten ofta så fula att man nästan får be om ursäkt när man ger bort dem till någon. Jonas ville ha något bättre och instruktionen var att det måste vara tryckt i ”landscape-format”, alltså liggande, och absolut inte tvåsidigt.

Mitt första förslag var det bombastiska kortet här ovanför, vilket jag tycker skulle passa Jonas alldeles utmärkt, eftersom han också är en storyteller och writer of funnybooks.

Men si den gubben gick inte! Jonas ville ha något mer nedtonat (!) och jag har nu scoutat fram de två minimalistiska alternativen här nedanför.

Kort 1, 2, 3.

Det här inlägget postades i Kort, Letterpress, Till kontoret och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

