Paper garland

Förra helgen fick jag ett ryck och akuttillverkade en pappersgirland. Det blir ofta akut och lite på trekvarts när jag ska pyssla. Fort ska det gå, annars tröttnar jag på min egen idé. Den här gången var det dessutom tokstress för att jag ville iväg till Michael Collins och kolla fotboll. Tio minuter, en kvart hade jag på mig. Som en pizza.

Såhär gjorde jag:

1. Tog lite papper. Tänkte att det var bäst att hålla sig till en färgskala för att undvika barnkalaseffekten. Valde gult den soliga dagen till ära, men mest för att det var det jag hade.

2. Klippte trianglar lite hipp som happ. De blev ganska olika stora och inte direkt räta.

3. Tog fram symaskinen och sydde en raksöm tvärs över allihop. Jag ville inte att de skulle sitta på rad som vimplar i ett flaggspel men det är ju en smaksak.

4. Satte upp på två spikar och sprang iväg till puben. (Man Utd vs. Liverpool 2-1!)

Just ja, jag tog lite aluminiumfolie också! Fint med lite glans, tänkte jag. Das war alles.

Det här inlägget postades i DIY och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Paper garland

  1. Mirjam B skriver:

    S U P E R F I N T !

  2. inomhus skriver:

    Tack Mirri! DU är superfin.

  3. Ping: Holidays are comin… | inomhus

  4. Ping: Easiest book cover make-over in the world | inomhus

Kommentera

