Titta, kom och titta…

Mina bröder och jag rensade ur bland våra gamla leksaker och hittade bland annat en låda med gamla smurfar och andra figurer. ”Sweet bananas, samlarvärde!”, skrek vi högt i kör med dollartecken i blick. Nu har jag fotograferat alla smurfar och samlingen skall snart ut på Tradera.

Meningen var nog att vi skulle sälja alla figurer i lådan, men jag börjar ha second thoughts om den här John Blund-dockan. Har du sett något snällare?! Jag har dessutom haft John Blund lite latent på hjärnan sedan jag spanade in En brokig blandning som drivs av min gamla klasskompis Emelie. Hon gör superfina retromönstrade åkpåsar (hello perfekta doppresenten till typ vilken bebbe som helst!), och använder bland annat gamla John Blund-tyger.

Schysst ändå att ha vuxit upp i en tid då barnprogrammen så uttalat skulle fungera som sömnmedel, nu känns det mesta på barnkanalen mer som uppåttjack.

Jag tror helt enkelt inte att jag kan göra mig av med John, jag menar kolla påsen med sömndamm och allt! Nä, det blir till att åter köra typiska lillasyster-rösten och säga ”snääääääälla, jag kaaaan väl få behålla honom?”.

Detta inlägg publicerades i Darlings och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Titta, kom och titta…

  1. I agree Ulrika- behåll John Blund dockan! Du kommer inte ångra dig. 🙂
    KRAM
    Emelie

Lämna en kommentar