Eyjafjallajökull som inspiration

När jag letade runt i den gamla inspirationsmappen jag gjorde inför vårt bröllop hittade jag många fina bilder på det isländska askmolnet. Färgskalorna är helt fantastiska tycker jag. Egentligen ville jag att hela bröllopet skulle vara som ett enda stort grått askmoln, men jag fick nöja mig med lite Eyjafjallajökull-inspiration här och där.

Till exempel i den så kallade brudbuketten. Den var liksom egentligen ingen bukett utan bara en torkad hortensia, men med den ultimata blågrå dassigheten! Floristen höll på att få hjärtinfarkt när han insåg att jag tänkte ha den som brudbukett, och att vigseln dessutom skulle börja om två timmar. Han insisterade då på att åtminstone få vira ett band runt stjälken, jag accepterade med motkravet att det måste vara grått.

Det här inlägget postades i Darlings och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

