Coolaste paret: Ray & Charles Eames

Nu går filmen och Ray & Charles Eames på bio i USA. Jag vet inte om/när den kommer till Europa, men av trailern att döma tycker jag det verkar som att man borde försöka hooka den på dvd i alla fall! Det här paret alltså, man dör lite grann av lycka när man tänker på att två kreativa genier hittar varandra och skapar så mycket fantastiskt tillsammans. Som formgivningsvärldens Jay Z och Beyoncé!

Den här fina väggkalendern för 2012 ger också Eames-känsla. Mia som har gjort den skriver på sin Etsy-shop att hennes man har ”hundratals Eames-stolar i sitt förråd”. Ehhh… varför? Kan man undra.

Om jag hade HUNDRATALS Eames-stolar skulle jag välja ut dem jag gillade bäst, använda dem och sälja resten. Sedan leva gott på pengarna i ett par år eller så. Jag skulle i alla fall inte ha dem gömda i något förråd.

Det här inlägget postades i Till kontoret och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

